Glasgow

Oj! Vad kass jag är på att blogga! Måste verkligen ta tag i det här igen.

Helgen som var spenderade jag i Glasgow med ett par vänner & några till.
Glasgow ser speciellt inbjudande ut, ganska grått & trist fullt med maffiga tegelbyggnader. Men värmen från folket (och ölen) är fantastisk!
Vi anlände fredag eftermiddag, checkade in & satte oss på hotellpuben, 'Osmosis', där det redan var full rulle. Efter det blev det en rejäl pubrunda över hela centrum. Tommie hittade sjukt läbbig blodpudding, den var rund & avlång & friterad (?). & jag har inte ätit det sedan jag var mycket liten & helt bestämd på att jag hatar det .. meeeeen jag älskade det! Äckligt va?! (: Kvällen aslutade två av oss på Osmosis igen, där vi rök ihop pga av att vissa lyssnar way för mycket på andra ist för att ta reda på saker & ting själva. Trångsynta människor finns det gott om, men att du var en av dem var det sista jag trodde.

Lördag: Fick en ursäkt för fredagen. Åt frulle på 'Nero Café', galet god smoothie! Gick till en marknad som inte var mycket att ha. När klockan började närma sig 12.00 & regnet kom kände alla att det var dags för öl. Vi hittade en kanonfint ställe som hette 'The Toolboth' (?). Några av oss blev bjudna på whiskey & öl av en man som presenterade sig som 'Q' & var 78 år!!! Han såg ut som typ 55! Så vill ni hålla er unga drick mer öl & whiskey.
Något runda om fötterna hamnade vi på en grekisk restaurang, 'Zorba'. Inte speciellt god mat & underhållningen fick vi själva stå för genom att dansa Zorba, tillsammans med ägaren, för de andra gästerna. Roligaste restaurangbesöket NÅGONSIN! Efter det blev det fylleshopping på tight budget, men vem bryr sig om det när man är full! XDXD
Dusch sen hotellpuben igen. Sedan ut till en brasiliansk bar, 'Boteco Do Brasil' där jag fick lära mig att dansa salsa med en tvättäkta brasilian. WOW. (: Fulla blev vi = fylle mat & sova.

Söndag: Vakna 12.00. Gå på stan & försökta vara kulturella, vilket inte gick speciellt bra eftersom alla kulturjobbande folk strejkade.. Bummer! Som tur var låg alla 'sevärdigheter' i centrum så vi kunde gå omkring. Fick se en äkta skotte spela säckpipa iklädd kilt!
Köpte sprit & min allra första whiskey 'Whyte & Mackay', som alla lokalbor dricker. Go' som fan! Jag la mig tidigt, kände inte riktigt att sällskapet var min kopp te. & att jag ville få så mycket sömn som möjligt innan flyget.

Måndag: HEM!
 
För att sammanfatta: Glasgow är bra. Fin shoppping, bra öl, sköna pubar. Men tre dagar räcker gott & väl.

PS: I botten av alla ölglas fanns det märken/inristningar & därifrån kom det bubblor som gjorde att ölen inte slutade bubbla. Hur ballt är inte det?! Världens bästa uppfinning? Sista bilden är botten på ett Foster's glas där ni får se hur det kan se ut.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0