What the what?

Tråkigaste dagen i världshistorien I say!
Vaknade runt sju med sjukaste magvärken. Jo, för jag har antagligen gått & införskaffat mig magkatarr. Hurray?! Ringde min vårdcentral, min 'jobbsjukvårdsrådgivning' sa att jag skulle ringa & få träffa en doktor, men fick jag en tid? NEJ! De hade visst bättre saker för sig än att ta hand om folk som har ont & vill ha hjälp. Dumma svenska sjukvård!
Som tur var så hade jag ett fantastiskt sällskap som tog hand om mig. Finns inget som läker en så som en värmande kram & söta ord, från någon man tycker om, när man mår dåligt. Dock ville jag inte vara en börda så jag skickade hem honom, vilket jag ångrade direkt. För ack så ynklig & ensam man känner sig när man han ont.

Mina söta föräldrar kom hit med nyponsoppa, laktosfri yoghurt & annat gottigt för magen. & senare kom de med fiskgratäng.

När jag äntligen kom ur sängen tog mig tid för att yoga, vilket fick mig att tänka på annat än hur ont jag hade. Igår var jag på Yogacenter & köpte Petri Räsinens bok 'Kraften bakom yoga'. Nu efter att jag har yogat snart ett år är jag sugen på att veta mer om historian bakom, effekterna av yogan mm.

Imorgon ska jag gå på en näringskurs på Yogacenter: 'Bli av med sötsuget!'. Oh my vad jag önskar att det här hjälper! Blir så sjukt trött på mig själv varje gång jag äter godis, läsk & annat strunt vilket händer alldeles för ofta. Så imorgon är första gången sen är det ett tillfälle till om två veckor! Jag hoppas på min frälsning. (:

Ungefär från kl 14 till nu (och säkert resten av kvällen) har jag streckkollat på '30 rock'. Underbart!
- 'Why are you wearing a tux?'
- 'It's after 6 o'clock Lemon. What am I, a farmer?'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0